Notes Vašeg zdravlja!

Dobrodošli u najveću biblioteku savjeta za zdravlje!


20.07.2012.

Snaga optimizma i pozitivnog razmišljanja

Untitled Document

Pozitivno razmišljanje je mentalna veza koja definitivno donosi uspjeh i lični razvoj u životu. Pozitivne misli nas ispunjavaju srećom, radošću i zdravljem te uzrokuju uspješan ishod u svakoj situaciji.

Stoga, nemojte biti jedni od onih ljudi koji ne vjeruju u moć optimizma. U svakom trenutku vjerujte u moć pozitivnog razmišljanja i naučite kako da ih koristite na efikasan način...

Optimizam

Riječ optimizam je nastala od latinske riječi "optimus" što znači "najbolje". Ukazuje na način na koji optimistična osoba uvijek gleda na situaciju i pronalazi najbolje rješenje u svakoj od njih. Optimistični ljudi vjeruju , očekuju i nadaju se da će se sve završiti na najbolji način.

Optimistične osobe žive duže

Benefiti pozitivnog razmišljanja su:

  • Bolji imunološki sistem
  • Kvalitetnija i bolja borba sa stresom
  • Bolja otopornost na bolesti

Na koji način funkcioniše mozak optimista

Optimistični ljudi vjeruju da su odgovorni za svoju vlastitu sreću te da u budućnosti mogu očekivati još bolje stvari. Također, optimisti ne okrivljuju sebe kada im se dogode loše stvari.

Na koji način optimisti razmišljaju:

  • Uvjereni su da im svijet donosi mnogo prilika za uspjeh
  • Vjeruju da ne postoje granice koje ih mogu spriječiti u ostvarivanju ciljeva
  • Ne žale se kada se desi nešto loše
  • Svaka prepraka za njih je novi izazov
  • U svemu će pronaći nešto dobro

Riješite se negativnih misli

Promjenite negativne misli u pozitivne. Kada imate negativne misli, pokušajte da vizualizirate dobra i ugodna iskustva – sigurni smo da ih imate na pretek. Optimizam je mogućnost da se izborimo sa emocionalnom inteligencijom, što znači bolji uspjeh i ljepši život.

Svakom danu podarite priliku da bude najbolji u Vašem životu

[Mark Twain]

17.07.2012.

Lagane namirnice za vruće ljetne dane

Ljeto može biti noćna mora svih osoba koje vode računa o svojoj prehrani. Suočavate se sa izazovima ukusne hrane poput hot-dogova, pomfrita i sl. Međutim, ne zaboravimo na blagodati sezonskog voća i povrća kojeg ima u izobilju u ovo doba godine

Lubenica

Lubenica ne služi samo za osvježavanje. Jedan od najvećih zdravstvenih benefita jeste visok sadržaj vitamina C. Jedan rižanj lubenice će Vam osigurati 20% denvnih potreba za ovim vitaminom. Također, sa svojim astioksidantnim svojstvima itekako pomaže u borbi protiv gladi i viškakilograma.

Borovnice

Teško je i zamisliti dobru voćnu salatu bez borovnica. Međutim, istraživanja također pokazuju da borovnice pomažu u borbi sa viškom kilograma. Ne zaboravimo na savršen ukus ovog voća.

Špinat

Idealan za ljetne salate, špinat je jedan od najboljih izvora kalcijuma. Jedna posuda salate će Vam osigurati 25% dnevnih potreba. Kalcijum je također odličan za topljenje masti. Istraživanja pokazuju da špinat također poboljšava sitost.

Kukuruz

Kukuruz sadrži vlakna i potrebno mu je duže vremena za varenje. Najoptimalnije ga je konzumirati svježeg, bez dodatka putera. Ukoliko ipak volite ekstra ukus, preporučujemo Vam dodatak maslinovog ulja i omiljenog začina.

Jabuka

Ukoliko ne možete bez slatkiša, pokušajte sa svježim jabukama, bacite ih na zagrijanu tavu i uživajte u zdravom desertu. Jabuke su odličan izvor vitamina C i također sasdrže enzim bromelain koji je odličan za probavu i olakšava probleme sa nadutošću.

Izvor: http://health.yahoo.net

03.07.2012.

Zdravi zubi - zdravo tijelo

Zdravi zubi mogu učiniti mnogo više od same činjenice da nećete mnogo posjećivati doktora. Zaštitit će vas od mnogih zdravstvenih tegoba.

Srčani zastoj

Istraživanja su pokazala da bakterije u ustima mogu pronaći svoj put u krvotok , što može dovesti do zadebljanja arterija i povećanog rizika od srčanog udara. Jedna nezavisna studija u Velikoj Britaniji je analizirala podatke od preko 11000 starijih osoba, i rezultati su otkrili da su učesnici koji nisu redovno prali zube imali za 70% povećan rizik od onih koji zube peru najmanje 2 puta dnevno.

Diabetes

Istraživanje provedeno na Columbia University's Mailman School of Public Health provedeno na 9296 ispitanika dalo je rezultate koje govore da su ljudi sa lošijom oralnom njegom imali 2 puta veći rizik od oboljenja od dijabetesa tipa 2 od onih sa kvalitetenijom njegom zuba i desni.

Respiratorni problemi

Čuvajući usta čistima i zdravima također činimo veliku uslugu našim plućima. Razlog za ovu činjenicu leži u bakteriji koja se sa vremenom može forirati u grlu. Od tog mjesta, se lako može inhalirati u donji respiratorni trakt i time otežati situaciju sa disanjem što može dovesti do ozbiljnih plućnih problema.

Rak dojke

Nauka i dalje nastavlja da otkriva veoma jasnu vezu između oralne higijene i cjelokupnog ljudskog zdravlja. Najnovija istraživanja provedena na Karolinska Institutu u Štokholmu, Švedska pokazuju da su žene čak 11 puta više izložene riziku od raka dojke ukoliko ne vode adekvatnu brigu o zubima.

Svi pokazatelji jasno ukazuju na veoma veliku važnost oralne higijjene za cjelokupno ljudsko zdravlje.

Prevedeno sa: http://health.yahoo.net

25.06.2012.

Zaštitite svoju kožu na ljetovanju

Zaštitite svoju kožu na ljetovanju

Ukoliko ovo ljeto planirate provesti na morskoj obali, izbjeći izgorjelu i oštećenu kožu je itekako bitan korak za ugodno ljetovanje.

Ne postoji ništa gore nego užasna bol i diskomfort koja dolazi sa izgorjelom kožom. Ukoliko se želite osjećati super svaki dan na ljetovanju, vrijeme je da saznate kako kožu očuvati zaštićenom.

Uvijek koristite kremu za sunčanje koja ima faktor zaštite od sunca veći od 15. Provjerite na deklaraciji, jer što je Vaša koža osjetljivija, ovaj faktor bi trebao biti veći.

Ne zaboravite da se krema za sunčanje sapire vodom i da se ponovo mora nanositi svaki put kada se pokvasite.

Nastojte da koristite kreme za sunčanje koje na deklaraciji imaju etiketu: “broad spectrum“ što znači da takva krema treba da štiti od dva najučestalija opasna tipa zračenja: UVA i UVB. Ova zračenja su itekako opasna jer mogu izazvati neželjene posljedice koje mogu dovesti do raka kože.

Pokrijte kožu!

Ukoliko niste zagovornik krema za sunčanje, pobrinite se da kožu zaštitite adekvatnom odjećom. Odaberite kvalitetan šešir i izuzetno tanku odjeću dugih rukava. Postoji bezbroj načina kako možete zaštititi kožu a u isto vrijeme na plaži izgledati fenomenalno.

Ukoliko ipak izgorite, obavezno izbjegavajte sunce u narednom periodu dok se koža ne oporavi.

Ne zaboravite, samo zdrav odmor je kvalitetan odmor!

Prevedeno sa: http://www.localtraveltrip.com

20.06.2012.

Zdravlje na tanjiru: borovnice


Zdravlje na tanjiru: borovnice

Ljeto svi obožavamo zbog sezonskog voća zar ne? Predstavljamo Vam samo neke od zlatnih prednosti ukusnih borovnica.

Nije tajna da su borovnice izuzetno hranjive. One su uvijek visoko na našoj listi kada idemo u prodavnicu, i zaista ih je lako obožavati.

Ukoliko biste imali mogućnost da danas pojedete samo jednu vrstu voća, sigurni smo da biste u izobilju odabrali baš borovnice. Ali zašto?

Snižavaju krvni pritisak

Svakodnevna konzumacija borovnica u trajanju od 8 sedmica može vam smanjiti krvni pritsak za 4 – 6%. A to je mnogo. Ono što je još impresivnije, pomaže pri gubitku kilograma i smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

Bitno je zapamtiti da borovnice nisu jedine koje imaju zdrav uticaj na metabolizam, svo srodno voće poput brusnica, jagoda i malina itekako pomažu.

U pola smanjuju LDL holesterol

Medicinski istraživači su otkrili da borovnice mogu aktivirati određene gene u ljudskoj jetri koji mogu eliminisati loši holesterol za čak 44%. Izuzetno impresivno, iako je za potvrdu ove teze itekako potrebno provesti više detaljnijih istraživanja.

Također, potvrđeno je i to da svakodnevna konzumacija borovnica pomaže očuvanju zdravlja debelog crijeva i zaštiti mozga od Alzhajmerove bolesti i preranog starenja.

Stoga, šta čekate, odmah do prve prodavnice!

Preuzeto sa: http://health.yahoo.net

14.06.2012.

Testirajte vijek trajanja svog jastuka

Ukoliko i vi spadate u grupu ljudi koja dosta rijetko mjenja svoj jastuk, učinite sebi uslugu i nabavite novi. Iznenadit ćete se!

Istraživanja su pokazala da bi se jastuci trebali mijenjati svakih 1-3 godine. Ovo je itekako bitno jer se naša kosa i lice konstantno regeneriraju, pogotovo tokom noćnih sati, kada ispucali ostaci vlakana kose i lica prodiru duboko u strukturu jastuka.

Upravo zbog ovoga je jako bitno da se jastuci mjenjaju mnogo češće nego madraci i pokrivači. Ukoliko se preko noći učestalo znojite, idealno bi bilo da svoj jastuk mjenjate svake godine.

Kako možete biti sigurni da je vrijeme za promjenu jastuka? Jednostavno. Testirajte ga!

Jastuk koji je „na izmaku“ često propada i gubi na svojoj elastičnosti. Ukoliko zaista želite da budete maksimalno sigurni da je vrijeme da bacite svoj trenutni jastuk, uradite slijedeći test:

Presavijte svoj jastuk na 2 dijela i pažljivo posmatrajte gornju polovicu. Ukoliko gornja polovica krene da se vraća u svoj originalni položaj, onda još uvijek ima nešto života u sebi.

Ali ukoliko  vaš jastuk i dalje ostane presavijen, ona je definitivno vrijeme za promjene.

Zapitajte se slijedeća pitanja:

  1. Kako jastuk izgleda? Ukoliko zadržava tragove prljavštine, vrijeme je da ga zamjenite
  2. Kakvog je jastuk oblika? Ukoliko je izgubio svoj riginalni oblik i mekoću, vrijeme je da ga zamjenite potpuno novim jastukom.
  3. Da li imate konstantne bolove u vratu i ramenima? Velika vjerovatnoća je da je upravo jastuk glavni krivac – zamjeniet ga istog trenutka!
12.06.2012.

Zašto je bitan doručak?

Doručak je najbitniji obrok u danu i trebao bi da sadrži najmanje 20% cjelodnevnog kalorijskog unosa.

Stoga je jako bitno držati kvalitetnu ravnotežu, doručak ne smije biti siromašan kalorijama kako ne bismo ostali bez energije, kao ni previše obogaćen kalorijama.

Zbog čega doručak?

  • Jer je namjenjen da vas drži zasićenima
  • Jer nakon 8 sati sna, nivo šećera u krvi je previše nizak.

Ukoliko želite da dan provedete uspješno, preporučujemo vam da doručak bude kvalitetan. Na ovaj način ćete dobiti kvalitetnu glukozu koja vam je neophodna za kvalitetan radni dan.

  • Jer  ubrzava metabolizam
  • Jer je izuzetno zdrav za razvoj djece

Ostat ćete više fokusirani tokom dana

Doručak će vam pomoći da se bolje fokusirate i funkcionišete bolje u školi ili na poslu. S obzirom da hranom dobijamo neophodnu energiju, informacije primamo bolje i kvalitetnije pamtimo.

Savršen sastav doručka

Savršen sastav doručka bi trebao biti:

  • 30% kompleksnih ugljikohidrata (kruh, žitarice, i sl.)
  • 30% vlaknastih ugljikohidrata (voće i povrće)
  • 40% proteina (orašasti plodovi, jaja, riba, nemasno meso, jogurt i mlijeko)

Statistike

Kao što je već rečeno, doručak je najvažniji obrok u toku dana, mada ga ljudi često preskaču. Ukoliko je vjerovati istraživanjima, trećina ljudi, ili 30% dječaka ili 38% djevojčica u školu svaki dan polaze bez doručka.

Zbog čega nije dobro preskakati doručak?

Pravilan i balansiran doručak će pokriti otprilike 20% dnevnih potreba za vitalnim nutrijentima. Ukoliko preskočite doručak, smatrajte da ćete izgubiti određene elemente poput željeza, kalcijuma i vlakana.

07.06.2012.

Džogingom produžite svoj život za 6 godina

 
Džogingom produžite svoj život za 6 godina

Samo sat džogiranja u toku jedne sedmice može vam produžiti život i do šest godina, otkrivaju naučnici.


Još bolja vijest je da je lagani džoging bolji za zdravlje od bilo koje vrste napornih treninga, pokazala je studija. Istraživači su otkrili da trčanje sporim tempom jedan ili dva sata sedmično može povećati životni vijek muškaraca za 6,2 godine i žena za 5,6 godina, čime se smanjuje rizik od smrti za 44 posto.

Rezultati su osporili prethodne studije čiji se autori nisu mogli decidno odrediti je li trčanje zdravo ili opasno, odnosno one studije koje su ukazivale na to da je džoging previše naporan za ljude srednjih godina, prenosi Daily Mail.

Novo istraživanje provedeno je u Danskoj, na uzorku od 20.000 muškaraca i žena u dobi od 20 do 93 godine. Danski istraživači na osnovu novih rezultata vjeruju kako džoging pruža mnogo zdravstvenih pogodnosti, snižava krvni pritisak, prevenira pretilost, te poboljšava srčanu funkciju.

Izvor: http://www.klix.ba

04.06.2012.

Masaža za bolji san

Problemi sa spavanjem postaju sve češći problem ali srećom postoje mnoge tehnike koje možete primjeniti kako bi poboljšali svoj san.

Donosimo vam jedno riješenje  - masaža. Isprobajte da li će Vam pomoći.


Snaga dodira

Ako želite masažu koja će vam pomoći da se riješite problema sa spavanjem, trebate koristiti lagane, nježne i ritmičke pokrete, koji će imati umirujući efekat na nervni sistem (opuštanjem nerava).


Masaža koja će dodirnuti Vašu dušu

Masaža stimuliše parasimpatetični nervni sistem, te zbog toga može imati umirujući efekat i može spriječiti nesanicu. Postoje dokazi da masaža samnjuje nivo hormona stresa (noroerfine, epinefirine I kortizol), a također ima veliki psihološki uticaj, jer može doprijeti do dubine Vaše duše.

Od totalnog opuštanja do nove energrije

U ovom članku fokusirat ćemo se na klasičnu masažu, s obzirom da sadrži neagresivne tehnike i jednostavne pokrete. Glavni cilj masaže je da se postigne kompletna relaksacija nervnog sistema. Jednom kad je cilj ostvaren, tijelo počinje da ispušta endorfine – hormone sreće, koji dovode do stanja potpune opuštenosti I zadovoljstva. Dodir drugog ljudskog tijela ne samo da opušte već i daje Vašem tijelu novu energiju.


U stanju duboke mišićne relaksacije, čitav niz fizoloških pojava se događa u našem organizmu kao što su:

  • Usporavanje otkucaja srca
  • Usporavanje disanja
  • Smanjivanje krvnog pritiska
  • Smanjivanje napetosti mišića
  • Manji unos kisika
  • Manja naelektrisanost tijela
  • Jačanje alfa valova u mozgu


  • (Izvor: Viva magazine)
29.05.2012.

Laži o masnoćama koje više ne morate slušati

Na tanjur treba vratiti maslac, sir, crveno meso i punomasno mlijeko!

Zoe Harcombe, nutricionistkinja DailyMaila, čvrsto vjeruje da svi trebamo jesti masnoće – uključujući i naveliko demonizirane zasićene masnoće, poput maslaca. Dakako, tu nije riječ o fast food hrani i transmasnoćama (margarin), nego samo o svježem mesu i mliječnim proizvodima. Maslaca se ne trebate bojati, zapravo je riječ o prehrambenom zlatnom rudniku. Što se tiče mesa, trebate se pridržavati samo dva pravila: da meso mora biti dobre kvalitete i da sva masnoća ostaje na njemu.

Suvremeno društvo trebalo bi se vratiti maslacu, punomasnom mlijeku i crvenom mesu. Zašto? Pogledajte glavne argumente:

Masnoće pomažu u apsorpciji vitamina

Sva hrana koja sadrži masnoće sadrži sve tri vrste masnoća: zasićene, mononezasićene i polinezasićene (izuzetak su samo transmasnoće jer su one rezultat industrijske obrade). Ne možete ih razdvojiti. Dakle, hrana bogata zasićenim masnoćama će sadržavati i druge dvije.

Kad pojedemo nešto masno, masnoća se probavlja i ulazi u krvotok, te prenosi vitamine topive u mastima A, D, E i K. To je jedan od razloga zašto je uklanjanje masnoća iz prirodne hrane štetno. Uzmimo primjerice punomasno mlijeko – sadrži sva četiri vitamina topiva u mastima. No, ako uklonite masnoću, uklonili ste sustav za isporuku.

Sir, jogurt i slični proizvodi s manjim udjelom masnoća jedan su od razloga niske razine vitamina A.

Britanska anketa iz 2010. pokazala je da je kod prosječne osobe dnevni unos jedne vrste vitamina A, retinola – neophodnog za zdravlje kože, kose, očiju i imunološkog sustava – tek nešto više od polovice preporučene doze. Isto istraživanje pokazuje da pokrivamo samo dvije trećine zahtjeva za vitaminom E, koji je bitan za imunološki sustav. Osim toga, mnoge od tih masnih namirnica sadrže kalcij, magnezij, cink i željezo.

Masnoće su važne i zbog isporuke energije i dužeg osjećaja sitosti, što sprečava prejedanje. A imaju i ključnu ulogu u stvaranju vanjskog sloja svih naših stanica. Stoga na povrće slobodno stavite maslac. Naime, špinat, mrkva i kelj mogu sadržavati i vitamin A u obliku betakarotena, ali bez masti se to ne mora dobro apsorbirati.

Zbunjujuća pravila

Dnevne prehrambene preporuke (iz 80-ih) po kojima unos zasićene masnoće za muškarce i žene ne smije biti viši od 30 g i 20 g, odnosno 95 g i 70 g ukupne masnoće, treba uzeti s rezervom. No, iako Francuzi, Austrijanci i Švicarci po ovim kriterijima unose previše masnoća, smrtnost zbog srčanih bolesti je među njima manja nego u SAD-u.

Kontrolirano kliničko ispitivanje utjecaja prehrane sa smanjenim unosom zasićenih masnih kiselina na koronarne bolesti srca zapravo nikad nije ni provedeno. Najvjerojatnije nikad neće ni biti provedeno jer je vrlo teško izmjeriti izolirani učinak masnoća na tijelo. Dakle, preporuka se temeljila na pretpostavkama.

Znanstvenici ipak upozoravaju da ne pretjerujete jer su krajnosti uvijek opasne.

Ne debljamo se zbog masnoća

Malo je dokaza da nas konzumacija masnoća čini debljima. Tijelo apsorbira masnoće koje su joj potrebne i višak izlučuje. U biti se debljamo uglavnom zbog previše ugljikohidrata. Primjerice u low-fat hranu proizvođači znaju ubaciti šokantne količine dodanih šećera. To opet ne znači da ugljikohidrate uopće ne treba jesti, imajte na umu da je glukoza potrebna za opskrbu mozga energijom.

Zanimljivo je da pad potrošnje masnoća u zapadnom svijetu nije pratio trend mršavljenja populacije, nego upravo suprotno – epidemija pretilosti. Do 1999. pretilost je porasla za 2,7 posto kod oba spola, na 22,6 posto u muškaraca i 25,8 posto kod žena. Deblji smo nego to ikad prije iako konzumiramo manje masnoća.

Odaberite prave namirnice – ne jedite industrijske masnoće

Stručnjacima za prehranu ljudi dolaze žaleći se na nadutost, probavne probleme, nedostatak energije i debljinu. 'Kažem im da prestanu jesti procesiranu hrana (uključujući i transmasnoće) i svoju prehranu ne temelje na škrobu. Kruh, krumpir i riža loš su izvori vitamina. Bolje da jedu samo ono što ja zovem prave namirnice: meso, ribe, mliječne proizvode i povrće', kaže nutricionistica.

'Nakon što uvedu ove promjene gube na težini i osjećaju se bolje. Moja poruka je jasna: vrijeme je za povratak na bakinu kuhinju. I prestanite gledati na masnoću kao da je ona naš najgori neprijatelj', zaključila je Zoe Harcombe.

(Izvor: Magazin.hr)


Stariji postovi

Notes Vašeg zdravlja!
<< 07/2012 >>
nedponutosricetpetsub
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Prijavite se i Vi...

Preporučujemo

MOJI FAVORITI

BILO VAS JE:
8021

doktor.blogger.ba
u saradnji sa
blogger.ba